הבלוג של 180

עיצוב פנים של מסעדות - תמונת בלוג

הכללים הלא כתובים לעיצוב פנים של מסעדת ‏FINE DINING‏!‏

כשמתחילים לעצב מסעדה חשוב להבין שמעצבים את החוויה כולה. לא מדובר רק במתחם הישיבה או המטבח אלא בכל האספקטים שהופכים את הביקור של האורחים שלנו במסעדה לחוויה אחת כוללת - האלמנטים שיוצרים אווירה מושלמת.

יש כמה כללים לא כתובים לכל מסעדת אוכל משובח – ברגע שמתממשים, הדמיון באמת יכול להשתחרר וליצור אווירה שתפתה את האורחים לחזור שוב ושוב.

החליטו על הנרטיב והסיפור

קולינריה היא צורת אמנות בעצמה ובדומה לכל אמנות אחרת, צריכה להיות רמה של תכנון מעורבת, לפני שיצירת המופת הסופית נוצרת ותוצג בפני הקהל הלהוט. רק תכנית ברורה והבנה של מה הם הגורמים המבדילים של המקום יאפשרו ביצוע ללא דופי.

באותו אופן שבו אמן לא יפתח תערוכת גלריה ללא תכנית ברורה של אופן הצגת כל אחד מהיצירות וקו עלילה, פתיחת מסעדת גורמה טומנת בחובה אחריות יצירתית רבה.

הסיפור הוא הכל! הוא יוביל את העיצוב הקונספטואלי, הוא יבוא לידי ביטוי בפרטים הקטנים, הוא יסתתר בהפתעות הרבות שמחכות לאורח מרגע כניסתו בדלת.

הפרספקטיבה התפעולית היא המפתח להצלחה

תכנון והחלטה על הקונספט של מסעדה משובחת הם כנראה החלק הקל יותר. עם זאת, פנים מסעדה בולט תלוי באותה מידה ביעילות התפעולית המבוצעת ללא רבב.

במילים פשוטות, עד כמה שמסעדה מושכת מבחינה ויזואלית, אם היא לא משרתת את מטרתה העיקרית - לספק חווית אוכל מספקת לאורחים, אז ההצלחה לעולם לא תגיע בעקבותיה.

הנה כמה מהכללים הבלתי כתובים של עיצוב מסעדות מנקודת מבט תפעולית:

מתחם האירוח והאוכל צריך לתפוס כ-60% מהשטח, כאשר לכל שאר החלקים, כגון מטבח, אחסון ושירותים, יוקצו 40% הנותרים.

צריך להיות מרווח מספיק בין השולחנות כדי לאפשר תנועה נוחה של הלקוחות. כמו גם את הפוטנציאל של צורך לפנות מקום לעגלות מזון, דליי קרח של שמפניה וכו'. הכלל הכללי הוא ש-2 מ"ר לאדם הוא אידיאלי עבור מוסד אוכל משובח.

אין לחסום סועדים על ידי עמודים, לוחות ורהיטים אחרים במידת האפשר. זה מיטיב הן לאורחים והן לצוות, שכן כל צורך ניתן לזהות במהירות. אם מטרת המרחב היא להציע פרטיות אז יש להכשיר את הצוות באופן ספציפי להיות קשוב יותר בצורה טבעית.

הקשר בין הקצה האחורי לחזית היא המפתח - צריכה להיות תנועה חלקה מהמזווה או האחסון למטבח ומהמטבח לשולחן האוכל. אם החלל לא מתוכנן בקפידה, זה עלול להוביל לעיכובים בהכנת האוכל ובשירות, מה שישפיע לרעה על החוויה הכוללת.

עניין השירותים

שירותים הם אחד מאותם אלמנטים של עיצוב פנים, שאולי לא מדברים עליהם הרבה, אבל יכולים להיות להם השפעה בולטת על הפונקציונליות של מקום.

ככלל, שירותים צריך למצוא בקלות ללא צורך לשאול את הצוות על המיקום. ניתן להשיג זאת באמצעות רמזים בעיצוב הפנים.

הם אף פעם לא צריכים להיות ממוקמים קרוב מדי לפינת האוכל, ואסור שיהיו שולחנות שנמצאים ישירות בדרך לשירותים, שכן הדבר עלול לגרום להסחת דעת לאורחים היושבים שם. מיקום השירותים ליד המטבח הוא גם לא רצוי- למרות שבאופן טבעי לא תהיה אינטראקציה בין החללים הללו, הלקוחות עשויים ליצור קשר פסיכולוגי בין השניים, ולחוש שההיגיינה של המקום היא ברמה נמוכה יותר.

פרט נוסף השירותים יכולים להוות אלמנט עיצובי או קונטרסט לעיצוב או הקןנספט הכללי של המסעדה ולהיות חלק ממה שידברו עליו שיחזרו מהשירותים.

התאורה הנכונה

לתאורה חלק חשוב בעיצוב הפנים של ה FINE DINNING.

מזון המוצג תחת האור הלא נכון, השוטף את הצבעים שלו, יכול מיד להיראות פחות מושך. היעדר אור יכול להשפיע גם על הסועדים, שכן הם נאבקים לחתוך את האוכל שלהם או לשלב את המרכיבים לביס המושלם.

טעות, שנעשית לעתים קרובות למדי, היא עמעום האורות יותר מדי. בעוד שאור עמום אכן מוסיף לאווירה של מקום, הכלל הפשוט ביותר הוא - האורחים הולכים לכל מסעדה, בין אם אוכל משובח ובין אם לא, כדי ליהנות קודם כל מהאוכל.

עבור מוסד אוכל משובח העצה הטובה ביותר היא לשמור על האור רך וטבעי, גם אם החלל סגור לחלוטין. תמיד צריך להיות הרבה אור על השולחנות, גם אם חלל האוכל הכללי מתמקד באווירה שקטה.

המון המון בהצלחה.

אלונה ואייל, סטודיו 180.

ליצירת קשר >>

 

פוסטים נוספים

מדריך למסעדה המוצלחת - מאמר מקצועי - המדריך האולטימטיבי - סטודיו 180

המדריך האולטימטיבי: עקרונות לפתיחת מסעדה מוצלחת - מאת 180 STUDIO

פתיחת מסעדה היא תהליך מורכב הדורש תכנון מדוקדק, יצירתיות ויכולת ניהול גבוהה. הצלחתה של מסעדה תלויה במגוון גורמים החל מהקונספט והעיצוב ועד לאיכות השירות המזון וכמובן הניהול.

מאמר מקצועי - יותר מסתם ארוחה - סטודיו 180

יותר מסתם ארוחה: עיצוב שירותי מזון המתמקד ברווחה ובקהילה

כשמדובר בקפיטריה לסביבת עבודה האסוציאציות שאנשים חושבים לעצמם יכולות להיות פחות אידיאליות, מחשבות כגון :לא סניטרי, צפוף, כאוטי - בעצם כל התכונות שאנו מעצבים מקצועיים (וצרכנים) יודעים להימנע מהם.

אולמות תצוגה - סטודיו 180

עיצוב משרדי העתיד - כיצד לתכנן סביבת עבודה מושלמת עבור דור ה-Z

חברות כיום חייבות לעשות את ההתאמות לדור הבא בני דור ה-Z ראשית נסביר מי הם בכלל דור הZ-?

דילוג לתוכן