יש עיצוב. ויש סטודיו 180

עיצוב חנויות מזון

עיצוב חנויות מזון - כשחדשנות יצירה ודיוק נפגשים > סטודיו 180

אנו אדריכלי סטודיו 180 מובילים בעלי חנויות מזון דרך מעטפת של תכנון עיצוב וביצוע

הילדות של כולנו מלאה בניחוחות סירים מתבשלים וזיכרון טעמים עשירים נימוחים בפה. אם פעם אוכל היה לשם האוכל, היום כולם כבר מבינים שאוכל זה הרבה מעבר, מדובר על חוויה.

הישראלים, ככלל, אוהבים לאכול בחוץ, אוהבים קניות ולכן גם הליכה לסופר או למינימרקט כמעט אף פעם לא תהיה רק למטרה פרקטית, למלא את העגלה בפריטים ההכרחיים בלבד. כמעט תמיד תהיה איזו ציפייה למצוא בחנות המזון משהו חדש, המזמין לטעום, לגעת, להתנסות והיום מדברים על חוויית הקניה.

החשיבות הרגשית והמנטלית של המזון בחיינו, והאהבה שלנו לקניה של אוכל, הם מנופים אדירים שכדאי לתת עליהם דגש בבואנו לתכנן קונספט עיצובי מנצח עבור חנות מזון חדשה, או שינוי קונספט של חנות מזון קיימת.

חנות מזון מזינה גם את הגוף - וגם את הנפש

הציפיה להזנה - וכיצד לתת לה מענה

אייל ואלונה אדריכלים סטודיו 180

פעמים רבות, לקוחות נכנסים לחנות מזון עם איזשהו "רעב", איזשהו ריק המבקש מילוי. עיצוב מדויק של חנות המזון הוא המפתח לדיאלוג פורה בין החנות לבין הלקוח. היכולת של החנות לתת מענה לבקשה להזנה עושה את ההבדל בין חנות מזון מבוקשת, שלקוחותיה "עומדים בתור" לחזור ולקנות בה את מצרכיהם, לבין חנות שלקוחות רק באים אליה להשלים חוסרים מקניה במקום אחר.

ב16 שנים האחרונות, סטודיו 180 תכנן וליווה את ההקמה של חנויות מזון מצליחות ברחבי ישראל. הסטודיו שם דגש על מימד התקשורת עם הלקוח והעצמת החוויה החושנית. מה הלקוח יראה? מה ישמע? מה יריח? מה ימשש? עיצוב חנות המזון באופן שמזמין חיכוך נעים עם החושים מתווה את הדרך לעגלת קניות גדולה יותר.

כיצד מקימים חלל המזמין את הלקוח להישאר עוד ועוד זמן ולנסות עוד ועוד טעמים? הסוד הוא באפיון מקדים קפדני ומדוקדק, למידה של החלל וביסוס סיפור מותג קוהרנטי. חיבור נכון בין המרכיבים יוליד את ה "ניצוץ", תחושת שייכות ממכרת הננטעת בלב הלקוחות והעובדים מתוך ידיעה שהם במקום הנכון.

כל מפגש שלנו עם אוכל מזמין חיכוך עם החושים. אנחנו רוצים להריח את האוכל (מרבית יכולת הטעימה שלנו טמונה בחוש הריח), אנחנו רוצים לראות וגם לטעום. המפגש עם אוכל פוגש גם את רחשי הנפש. כניסה לחנות מזון מעוררת בנו ציפייה לחוויה של מלאות, גם בגוף וגם בנפש.

סטודיו 180 ידע למנף את סיפור המותג לכדי חווית לקוח מושלמת

בעבר, חנויות מזון שביקשו לבדל את עצמן על בסיס מחיר זול עיצבו את החנות במראה של מחסן - שילוט גדול ולא מעוצב המודיע על מחירים זולים, מעברים צרים וצפופים, תאורת פלורסנט, ריצוף מיושן, חומרי גמר בלתי מוקפדים, רעש של משאיות תובלה הפורקות סחורה ושורה של קופאיות מיוזעות.

כיום המציאות שונה. גם ברשתות הממוצבות כ"זולות" ציפיות הלקוחות הם לחוויה נעימה בחלל, נוחות בתנועה, חומרי גמר איכותיים ועוד. זכרו כי הציבור הישראלי עבר מהפך בעשרות השנים האחרונות, מחיים המבוססים על הישרדות כלכלית לחיי שפע ורווחה באופן יחסי. הסטנדרט העיצובי השתדרג בהתאם.

סטודיו 180 מלווה פרויקטים של יזמים ורשתות בהקמת חנויות מזון משלב הרעיון ועד ליום ההשקה תוך ירידה לפרטי פרטים: תכנון המעברים, הריצוף, התאורה, חומרי הגמר, חיפויים, חלונות, עמדות הקד"מ, עמדות הקופה וכל היבט אחר המעצב את חווית המשתמש.

עיצוב חנות מזון מוכוון אישיות המותג

כמו בעיצוב בתי קפה, מסעדות וחללים אחרים, גם בעיצוב חנויות מזון סטודיו 180 שמה דגש על אישיות המותג. כל אלמנט עיצובי מעביר מסר חד משמעי ללקוחות אודות אישיות המותג. בצורה שהיא על פי רוב בלתי מודעת, הלקוחות סופגים את האווירה ורשמים אחרים ומגיעים לכדי "ציון" של החוויה שישפיע רבות על ההחלטה לחזור בפעם הבאה. אם המותג שלכם היה אדם, איזה מין אדם הוא היה? האם לקוחות היעד של חנות המזון היו רוצים להיות בקשר רציף עם אדם כזה? ומה הם היו רוצים לקבל ממנו.

עיצוב חנות מזון מוכוון הגדלת הכנסות

חנות מזון טיפוסית עובדת על אחוזי רווחיות נמוכים באופן יחסי. זה הופך את התכנון והעיצוב לחשובים אף יותר, מכיוון שכל תרומה של אחוז אחד ברווחיות היא בעלת משמעות אדירה להצלחה של חנות המזון. כיצד העיצוב משפיע על ההכנסות? דרך אחת היא יצירה של מתחמים בעלי צבעוניות עשירה השובה את העין ומזמינה להתנסות ברכישה של מוצרים חדשים. התאורה עושה כאן הבדל משמעותי ויכולה לכוון את הלקוח למקום ולשים דגש מיוחד על מוצרים שהחנות רוצה שהלקוח ישקול לרכוש.

פיטר הומל , דוגמה של פרויקט של עיצוב מעדניות מטעם סטודיו 180

למי העיצוב שלנו מתאים?‏

ליזמים ואנשי מזון שיש להם תקציב החל מ 300,000 הקמה ומחפשים משרד מנוסה.
אם חשוב לכם הנראות החזון אך גם הראיה השיווקית והעסקית.
אם עמידה בתקציב ולוחות זמנים, חיסכון בזמן חשובים לכם.
אתם וודאי שואלים את עצמכם איך נצליח להבין מה עובר לכם בראש? ראשית עבדנו כבר עם מס' רב של לקוחות וניסיון של שנים עושה את העבודה, נקיים שיחה מקדימה ובה נבין מה הכיוון שלכם, לא נצא לשום תכנון לפני שנבין מהו הויז'ן שלכם ובמידת הצורך נציע את שלנו ונייעץ כיצד למקסם את העסק.

עיצוב חנות מזון מוכוון ציפיות הלקוחות

מה הלקוחות של החנות מצפים לחוות, מכל בחינה אפשרית - בנראות, בשמיעה, בריח, בטעם, בהרגשה? ככל שהחוויה נעימה, הלקוחות ישהו זמן רב יותר בחנות, ירכשו עוד מהמוצרים האהובים עליהם ויסכימו לנסות מוצרים חדשים.

בין לקוחותינו:
אלבטרוס לוגו
לוגו לקוחות - קומל סטודיו 180
טאפס לוגו
בריגדריה לוגו
סזרינה - לוגו לקוחות - סטודיו 180
מאפיית בבקה - לוגו לקוחות - סטודיו 180
לוגו לקוחות - קירוסקאי סטודיו 180
שופרסל - לוגו לקוחות - סטודיו 180
לוגו לקוחות - מאפיית-גידרון סטודיו 180
עיר הבהדים - לוגו לקוחות - סטודיו 180
Unilever לוגו לקוחות - סטודיו 180
נדב קינוחים - לוגו לקוחות - סטודיו 180
לוגו לקוחות - קריית עתידים - סטודיו 180
לוגו לקוחות - MARIPOSA סטודיו 180
בייקרי 29 - לוגו לקוחות - סטודיו 180
לוגו לקוחות - סטודיו 180 אספרסו קלאב

מה אומרים עלינו?

"סטודיו 180 התרשמתי מהמקצועיות והמסירות לאורך כל הפרויקט, עמידה בלוחות הזמנים ויצירת קונספט ייחודי"

"סטודיו 180, תכנן ועיצב עבורנו את נדב קינוחים, שכולל בית קפה, חדר אירועים פרטי, חנות מכירה, מטבח ומחסנים תוך שמירה על אינטגרציה בין המחלקות ועל צביון המקום. העבודה המשותפת הייתה מקצועית תוך שיח מתמיד ועמידה בכל לוחות הזמנים קשב לבקשות ומציאת פתרונות יצירתיים שעזרו למקסם את שטחי העסק. נשמח להמליץ."

"בניתי עם אלונה ואייל את מתחם המזון בקריית עתידים, ממליץ בחום! תכננו ובנו את הקונספט העיצובי ירידה לפרטים ועמידה בלוחות זמנים."

״מסעדת רם קיימת כ15 שנה ומונה כחמישה סניפים בסטודיו 180 בחרנו לעצב ולתכנן את הסניף החדש והראשון מסוגו ברשת אלונה ואייל בנו עבורי קונספט חדש. עבור מזון מהיר שעוד לא נראה בארץ מחכים לתכנן עימם את הסניפים הבאים, ככה זה שעובדים עם מקצוענים"

״אנחנו עולים מברזיל איפה המקצועיות והאמפתיה האישית הם מהותיים להצלחת העבודה, חיפשנו משרד אדריכלות שיעמוד בעבודה המקצועית הזו ובתשוקה לבנות את חנות הבריגדרו הראשונה שלנו בארץ, המתוק הלאומי של ברזיל. אנחנו מצאנו את אלונה ואייל רטנר מסטודיו 180, הם תפסו במדויק את הרצון שלנו, חברה של יצירה המצאתית וטכניקה מקצועית, שאנו רואים לעתים רחוקות כאן בארץ. התוצאה הייתה חנות תוססת עם הרבה חיים וחום טרופי שכולם מכושפים. יצרנו שותפות לפרויקט שלנו לפתיחת נקודות נוספות לבריגדריה."

מודל הפעילות שלנו

Ready – בשלב זה נתכנן בקפידה את חנות המזון ונרכיב תמונת פאזל קוהרנטית המאזנת בין ציפיות הלקוחות לבין חזון בעלי החנות. איזון נכון יוליד קונספט עיצובי ייחודי ומנצח לאורך זמן. משם נמשיך לבנייה של תכניות עבודה מפורטות עבור כלל בעלי המקצוע המעורבים בהקמת החנות.

Set - בשלב זה נקבע את התקציב ואת לוחות הזמנים עד ליום השקת החנות. בהמשך התהליך נתאם את התקציב ולוחות הזמנים מול כלל יועצי הפרויקט, נגבש נבחרת ספקים מעולים ומנוסים, נאסוף מספר הצעות מחיר קונקרטיות, נצא לסיורים בחיפוש אחר חומרי הגלם התואמים באופן מושלם את הקונספט העיצובי - חיפויים, גופי תאורה, חומרי גמר, ריצוף וכיוצא באלה.

Go - בשלב זה נגשים את חזון בעלי החנות ונמסור לידיהם חלל מעוצב הכולל מסע לקוח מדוקדק, תקשורת מעולה עם הלקוח ואווירה המעבירה את סיפור המותג בצורה מושכת, כדי להפוך כל לקוח ללקוח חוזר וממליץ.

שאלות ותשובות - עיצוב חנויות מזון

מחקר לקוחות - את מי אתם עומדים לשרת? להבין לעומק צרכים פרקטיים ורגשיים, פרופיל סוציו-אקונומי ועוד. תכנון מוקפד של החוויה החושנית - מה הם יראו, ישמעו, יריחו, ימששו ויטעמו. מעברים רחבים ונוחים, תאורה נעימה, גופי תאורה מעוצבים, ריצוף איכותי ויפה, מסע לקוח מתוכנן לחוויה נוחה של מילוי העגלה, שימת דגש על מוצרים חדשים באמצעות צבעוניות ותאורה.

בהחלט כן. בעשור האחרון צברנו ניסיון רב בשדרוג חללים מסחריים ברמה העיצובית, תוך הובלת פרויקט השיפוץ מא' עד ת'. נשמח לייעץ לך בנוגע לשינוי ושדרוג חנות המזון שלך, כולל המלצות מבוססות ניסיון מוכח בשטח בנוגע לאופי השיפוץ הנדרש והתוצאות שהחנות תגיע אליהן לאחריו.

אנחנו יודעים עד כמה עמידה בלוחות הזמנים קריטית לשורת הרווח של לקוחותינו. המשימה שלנו היא למעשה להפתיע אתכם לטובה, להקדים את לוחות הזמנים ולמסור לכם את חנות המזון עוד לפני התאריך עליו הוסכם. בסטודיו 180 עמידה בזמנים היא MUST.

יש לכם שאלות נוספות? רוצים להתייעץ איתנו?
הגענו למקום שתוכלו להשאיר פרטים ואנחנו נחזור אליכם במהירות!

אורגניק מרקט - פרויקט של עיצוב חנויות מזון
דברו איתנו
דילוג לתוכן