כשניגשנו לפרויקט עם ג׳יימס ריצ׳רדסון במעבר גבול ירדן, גילינו שבנוסף להבנה והניסיון שלנו בעיצוב חנויות, דרושה פה גם עבודת מחקר תרבותית מאתגרת.
אז איך מעצבים סניף דיוטי פרי עם קהל יעד לא קבוע ותנועה שמשתנה מעונה לעונה?
אז לפני שנספר לכם על הפרויקט והתוצאה, תנו לנו לגלות לכם משהו…
כשמעצבים חנות, הרבה לפני ההיבט האסתטי (והחשוב מאוד כמובן) המטרה היא למקסם את המכירות.
נשמע לכם כמו אחריות גדולה? גם לנו.
איך עשינו את זה? לפי השלבים הבאים:
שלב 1: אז מי אתם ״העוברים בגבול ישראל - ירדן״?
כדי לדייק בהבנת קהל היעד, חברנו לחברת המחקר sebo, שסיפרה לנו שהקהל בסניף אינו קבוע, אלא משתנה ע״פ עונות השנה, גם באופי הנוסעים וגם בתדירות הנסיעות.
כאן הבנו שאנחנו עומדים בפני אתגר מקצועי מעניין, כי מן הסתם - לשנות את עיצוב הסניף בכל פעם שמתחלפת עונה, זו לא ממש אופציה כלכלית.
שלב 2: המשימה - פתרון עיצובי אחד לקהלי יעד שונים
התכנסנו עם המידע שנאסף במחקר וחשבנו. היה לנו ברור שאנחנו קרובים מאוד לפתרון אבל עוד לא ידענו מה הוא בדיוק.
ואז זה קרה!
שלב 3:התחלפה עונה? זרימת הלקוחות בסניף השתנתה?
זה הזמן לקחת מחלקה בשלמותה (כן ממש ככה) ולהזיז אותה למקום חדש, כזה שמתאים לעונה שבפתח!
אז בפעם הבאה שאתם מבקרים במעבר הגבול עם ירדן, אל תתאמצו לזכור איפה מחלקת האלכוהול, סביר להניח שהיא תפתיע אתכם בפינה אחרת בביקור הבא 🙂
הפתרון - סניף מודולארי עם מחלקות שניתנות לשינוע