העתיד של קמעונאות היופי: מהפכה בת קיימא
עלייתם של חומרים ברי קיימא: אחד המרכיבים המרכזיים שמעצבים את עתיד חנויות היופי הוא השימוש בחומרים ממוחזרים. מותגי יופי יוצרים כעת אריזות מפסולת שלאחר הצריכה, כגון פלסטיק ממוחזר, זכוכית ואלומיניום. בעיצוב החנויות, אנו רואים שינוי לעבר חומרים ברי קיימא ומוחזרים - מדפי במבוק, רהיטים עשויים מעץ מחודש ומערכות תאורת LED חסכוניות באנרגיה נמצאים כעת בחזית יצירת סביבות ידידותיות לסביבה.
בנוסף, ההתמקדות בעיצובים מינימליסטיים ומודולריים מסייעת בהפחתת הפסולת על ידי מתן אפשרות קונפיגורציה קלה ושינוי ייעוד של אביזרי החנות. מגמה זו לא רק מפחיתה את טביעת הרגל הסביבתית אלא גם מקדמת חווית קניה נקייה ומעודנת יותר.
פתרונות למילוי ואפס פסולת
בתחום היופי, תחנות למילוי הופכות למחזה נפוץ בחנויות שמטרתן לצמצם את הפלסטיק החד-פעמי. צרכנים יכולים כעת להביא את המיכלים שלהם למילוי שמפו, מרכך או מוצרי טיפוח, מה שמפחית משמעותית את פסולת האריזה. מודל מילוי ושימוש חוזר זה עולה בקנה אחד עם יעדי הקיימות העולמיים והוא אמור להיות מגמה עיקרית בקמעונאות היופי. וכיום יותר ויותר חברות מבינות שהן חייבות לעבור שלב כדי להשאר עדכניות ומחוברות לצרכנים שלהן.
עבור לקוחותינו, אנו ממליצים לשלב תחנות מילוי אלגנטיות וידידותיות למשתמש בעיצוב חנויות היופי. תחנות אלו לא רק מקדמות קיימות אלא גם מעודדות נאמנות לקוחות, שכן הן הופכות לנקודת מגע ייחודית בחוויית הקנייה.
חיזוי מגמה- כלכלה מעגלית ושקיפות:
על פי חברות לחיזוי מגמות כמו WGSN ו-Stylus, התנועה הגדולה הבאה בקמעונאות היופי תתרכז סביב הכלכלה המעגלית. מותגים יתמקדו יותר ויותר במחזור, מיחזור ויצירת מוצרים שתוכננו תוך מחשבה על סוף החיים. חברות היופי מתחילות לאמץ עקרונות * * "מעריסה לעריסה", כלומר כל החומרים המשמשים במוצרים ובחנויות הם מתכלים או שניתן לעשות בהם שימוש חוזר בצורה אחרת.
שקיפות תהיה גם גורם מכריע בשינוי זה. צרכנים רוצים לדעת מהיכן מגיעים החומרים, כיצד הם מגיעים ומה ההשפעה הסביבתית. חברות גדולות כמו לוריאל, אסתי לאודר ויוניליוור כבר עושות צעדים בכיוון זה על ידי התחייבות לניטרליות פחמן, מקורות קיימא ושקיפות מוצר מלאה. בחנויות יופי, אנו מצפים לראות תוויות ומסכים דיגיטליים המספקים נתונים בזמן אמת על מקור החומרים, הקיימות של כל מוצר ואפשרויות המיחזור הזמינות.
כיצד יפעלו חנויות יופי בשנת 2030
בעשור הבא, חנויות יופי יתפתחו ככל הנראה לחללים רב תפקודיים שבהם קיימות משולבת בכל רמה. תארו לעצמכם נכנסים לחנות שבה:
- הקירות עשויים מחומרים ממוחזרים ומתוצרת מקומית.
- צגים דיגיטליים מציגים את ההשפעה הסביבתית של כל מוצר.
- תחנות מילוי הן הנורמה, כאשר הצרכנים מחזירים את המיכלים שלהם.
- מוצרי יופי מוצגים על רהיטים ממוחזרים.
לקוחות יכולים למחזר מכלי יופי ישנים עבור אשראי בחנות, ולהשלים את הלולאה בכלכלה מעגלית.
עתיד זה אינו רק במכירת מוצרים אלא ביצירת חוויה מרתקת שמחנכת לקוחות לקיימות. חברות יציגו תוכניות נאמנות שמתגמלות התנהגות ידידותית לסביבה, כמו מיחזור או שימוש באריזות שניתנות למילוי חוזר. מודל חדש זה יצור מערכת יחסים מתמשכת בין מותגים לצרכנים, ובמרכזה ערכים משותפים של אחריות סביבתית.
מיזוג טכנולוגיה וקיימות
התקדמות טכנולוגית תמלא תפקיד קריטי ביצירת חנויות חכמות וירוקות יותר. מותגי יופי מתחילים לשלב בינה מלאכותית כדי להציע המלצות מותאמות אישית, ו-AR (מציאות מוגברת) כדי לספק נסיונות וירטואליים, מה שמפחית את הצורך בדוגמאות פיזיות, שלעתים קרובות הולכים לפח. עד שנת 2030, צפו לראות חנויות יופי המשלבות עמדות ניתוח וירטואליות לטיפוח העור, שבהן צרכנים יכולים לקבל המלצות מוצרים מותאמות בהתאם לסוג העור שלהם ללא צורך במלאי פיזי עודף.
אסטרטגיות נוכחיות של מותגים גדולים: חברות יופי מובילות כבר סוללות את הדרך לעתיד הזה. לְדוּגמָה:
Lush ידועה במוצרים "העירומים" שלה ללא אריזות ויוזמות מיחזור בחנויות.
The Body Shop השיקה תחנות מילוי בחנויות נבחרות ברחבי העולם, המאפשרות ללקוחות למלא מחדש את המוצרים האהובים עליהם.
Sephora משתפת פעולה עם Terracycle, ומציעה מיחזור בחנות.
גרנייה התחייבה להשתמש ב-100% חומרים ממוחזרים באריזה עד שנת 2025.
כל אחד מהמותגים הללו מדגים את המגמה הנוכחית לקראת קיימות, והיוזמות שלהם מציעות הצצה לאופן שבו קמעונאות היופי תשתנה במהלך השנים הקרובות.
מכיוון שקיימות ממשיכה לשלוט בשיחה עולמי, חנויות היופי חייבות להתפתח כדי לעמוד בציפיות של צרכנים מודעים לסביבה. חנויות העתיד לא רק יציגו מוצרי יופי ברי קיימא אלא גם יגלמו קיימות בעצם העיצוב שלהן, מהחומרים המשמשים ועד לאסטרטגיות התפעוליות שיושמו. על ידי מינוף חומרים ממוחזרים, שילוב תחנות מילוי, אימוץ הכלכלה המעגלית ותיעדוף שקיפות, מותגי יופי יכולים להוביל את המשימה ביצירת נוף קמעונאי בר-קיימא יותר.
סטודיו 180 כחברה לעיצוב ותכנון, התפקיד שלנו הוא לעזור למותגים לחזות ולהחיות את השינוי המרגש וההכרחי הזה.
** "מעריסה לעריסה"- היא פילוסופיית עיצוב בת קיימא שמטרתה ליצור מערכות שבהן נעשה שימוש חוזר בחומרים באופן רציף, במקום להשליך. בגישה זו, כל חומר או מוצר נתפסים כמתכלים או ניתנים למחזור, מה שמבטיח שבסוף חייו, הוא יכול לחזור בבטחה לכדור הארץ או לשמש משאב למשהו אחר. הרעיון הוא לחסל את הפסולת לחלוטין על ידי עיצוב מוצרים מתוך מחשבה על כל מחזור החיים שלהם, מהיצירה ועד לסילוק ומעבר לכך.