הבלוג של 180

לוקליזציה במסעדנות - סטודיו 180

לוקליזציה במסעדנות

ערבוב בין-תרבותי ונוכחות של מאכלים בינלאומיים מעבר למדינות המוצא שלהם מעולם לא היו נפוצים יותר, במיוחד במרכזים בינלאומיים כמו לונדון, ניו יורק או דובאי וגם תל אביב כמובן.

לוקליזציה במסעדנות, המדריך המלא כיצד להביא קונספט קולינרי חדש?

היום הרבה מהגרים מביאים עמם עולמות חדשים טעמים חדשים וישראל לגמרי הפכה להיות מעצמה קולינרית.

וכך קורה שגם בישראל הקטנה מגמות האירוח מושפעות יותר ויותר מאלו בשווקים שונים לחלוטין, ויוצרות סוג של חיבור הדדי בין סצנות מזון גלובליות.

עם זאת, תהליך הלוקליזציה נותר מכריע כתמיד בעת פיתוח חדש או התאמה של קונספטים קיימים לסצנות עסקי המזון. יש צורך בהתאמת הצעות כך שיתאימו לטעמים המקומיים, להעדפות תרבותיות ולתנאי השוק כדי להדהד זאת לצרכנים המקומיים.

מאמר לוקליזציה במסעדנות - סטודיו 180

מהי לוקליזציה של קונספט עסקי המזון?

לוקליזציה הינה תהליך של התאמת קונספט המזון והמשקאות (F&B), התפריט העיצוב והמותג שלו - מותאם לכניסתו לשוק חדש המקומי אליו הוא מגיע , לדוגמא הסושי ביפן אינו זהה לסושי שמוגש כאן בתל אביב הוא עבר התאמה לחיך הישראלי כמו כן גם טעמים שונים המגיעים ממקומות אחרים בעולם. ברמה העיצובית גם כן ישנן התאמות תלוי קונספט תרבות ומוצר.

אנחנו בסטודיו 180 נותנים את התרגום והקונספט העיצובי שחייב גם הוא לעבור התאמה לוקאלית , בניית הקונספט העיצובי הולכת יד ביד עם הקונספט הקולינרי ויחדיו נוצר מוצר יותר שלם ללקוחות.

בהתאם לפרויקט, זה עשוי לכלול מחקר מקיף ושינויים משמעותיים כדי להכין קונספט לסביבה שונה בתכלית; או שזה עשוי לדרוש רק התאמות קלות בתפריט המסעדה.

לפרויקטים סטודיו 180 >>>

בנוסף בכל תהליך שכזה ישנם עוד אתגרים כמו בעיות שרשרת האספקה ​​וזמינות המרכיבים המקומית בשווקים שונים הם גם שיקולים שיכולים להשפיע על המנות הבודדות המוגשות במקום, כמו גם על עלות ייצורן.

בין היתר, תהליך הלוקליזציה כרוך בהתייחסות מדוקדקת של העדפות תרבותיות ודגש על בניית מודעות וקבלה של המטבח החדש.

שלב אחר שלב

בנו פרופיל שוק

כדי למנוע ניחושים, פתחו פרופיל שוק מפורט שייתן מידע על החלטות התאמה קריטיות וינחה את אסטרטגיית הלוקליזציה שלכם.

מסורות אוכל 

הבינו את מנהגי האוכל המקומיים, זמני ארוחה טיפוסיים ונהלי אכילה משותפת. זה כולל אילו מאכלים נאכלים באופן מסורתי במהלך חגים או חגיגות ספציפיות, או איזה סוג של תוצרת לא נצרך בדרך כלל מסיבות דתיות או תרבותיות או גורמים בשרשרת האספקה. בארץ כמובן יש לנו את הכשרות וזו החלטה האם לפנות למגזר זה או לאו.

העדפות טעם

זההו את הטעמים הדומיננטיים במטבח המקומי, כגון חריפות, מתיקות או חמיצות, וכיצד העדפות אלה עשויות להשפיע על קבלת פריטי התפריט שלכם.

סוגי וסגנונות מאכלים מועדפים 

קבעו אילו סוגי מאכלים הם הפופולריים ביותר בשוק, בין אם זה אוכל רחוב, אוכל משובח, מאכלים מזדמנים מהירים או מאכלים אתניים, וכיצד הרעיון שלכם יכול להשתלב בהעדפות אלה או להשלים אותן.

מודעות קיימת למטבחים בינלאומיים 

הערכת רמת ההיכרות והפתיחות למטבחים בינלאומיים בקרב צרכנים מקומיים.

רגישויות תרבותיות

הכירו כל מגבלות תזונתיות או טאבו תרבותי, כגון איסורים על סוגי בשר מסוימים או שימוש במרכיבים ספציפיים, כדי להבטיח שהתפריט שלכם מכבד ומושך את הצרכנים המקומיים.

גודל המנה 

קחו בחשבון גדלי מנות סטנדרטיים עבור השוק המקומי וכיצד זה עשוי להיות מושפע ממיקומים ספציפיים, סוגי מקומות ושיקולים הקשריים אחרים.

התאמת מתכונים

מעבר להפחתת הסיכון שהקהל שלכם לא יאהב את הטעם של המנה, התאמת מתכונים כדי לספק את העדפות הטעם המקומיות מציעה הזדמנות ייחודית להציע משהו לא צפוי לאורחים.

גם כאשר עוסקים בארוחות קלאסיות שעלולות להישאר ללא שינוי, התאמה או התאמת מתכון להעדפות המקומיות עשויות לעזור לחוויית האוכל להדהד עם הסועדים ברמה עמוקה יותר. זה עשוי להיות כרוך בהגדלת היחס בין תבלינים ותבלינים מסוימים או הבטחה שתבלינים מקומיים אהובים ילוו את המנה.

מאמר מקצועי - לוקליזציה במסעדנות - סטודיו 180

אל תלכו רחוק מדי

הבטחת לוקליזציה מוצלחת של קונספט כרוכה ביצירת איזון עדין. אמנם יש צורך להסתגל להעדפות מקומיות, אך חשוב באותה מידה לשמר את הזהות המרכזית של הרעיון שלכם ומה שמייחד אותו.

כמובן שגם כאן נכנס הפן העיצובי ויצירת דנא מובהק, חדש שונה ואחר שאמור להתאים לקהל היעד המקומי ובמקרה שלנו הישראלי.

התאימו את סגנון השירות להקשר תרבותי

ביפן לדוגמא סגנון השירות במסעדות הוא לרוב רשמי ומצוחצח. אנשי הצוות מאומנים לעתים קרובות לספק שירות ללא דופי עם דגש חזק על נימוס, דיוק וכבוד - לא לחרוג מהעמדה שלהם לא לפנות אל הלקוחות אם הם לא אמורים לעשות כך ע"פ הגדרת תפקידם בעוד  שתרבות האוכל הישראלית מייחסת ערך גבוה להתאמה אישית ומעורבות לקוחות, מנטליות בה העובדים מציגים עצמם בשמם, וליזום שיחות ידידותיות עם האורחים.

אלו  כמובן דוגמאות קיצוניות אך אמורות לעזור להמחיש כיצד סגנונות שירות יכולים להיות שונים. שוב, במקרים מסוימים, זה עשוי להיות שיקול מינורי, בעוד שבאחרים, קווים מנחים מוגדרים לשירות והדרכה לצוות הם המפתח למושגי מזון ואוכל כדי להצליח בהקשר תרבותי חדש.

המטרה הסופית צריכה להיות חוויה שמביאה רמה אמיתית של אותנטיות, בהשאלה מההשפעות המקוריות של הקונספט, תוך שהיא גם מתאימה מבחינה תרבותית לכל מדינה שבה  הקונספט מובא לחיים. היוצרת בסופו של דבר עולם שלם וחדש חוויה קולינרית ועיצובית קפיצה קטנה לחול אבל להשאר בארץ.

פוסטים נוספים

מדריך הזכיינות בניית רשת מתגמלת - מטעם סטודיו 180

מדריך הזכיינות

זכיינות היא דרך דינמית ויעילה להרחיב את העסק שלכם, ומציעה את ההזדמנות לבנות רשת עצומה תוך שמירה על מהות המותג שלכם סטודיו 180 בבעלות אלונה בכר ואייל רטנר מתמחים בתכנון ועיצוב של רשתות זכיינות הן בתחום המזון והן במגזרי היופי והלייף סטייל, ( בין לקוחותינו :ג'יימס ריצ'ארדסון, שופרסל, מאיר אדוני, גידרון, המאפה הצרפתי , אספרסו קלאב ועוד.) ממקור ראשון בכוח הטרנספורמציה של רשת זכיינות מובנית היטב. מדריך זה נועד לספק לכם את השלבים והשיקולים החיוניים לבניית רשת זכיינות מצליחה ומתגמלת.

סטודיו 180 - מהו פיקוח אדריכלי

מהו פיקוח אדריכלי?

אנו בסטודיו 180 מבצעים פיקוח אדריכלי ללקוחותינו ומגיעים בשלבים קריטיים במהלך הפרויקט והוא חלק בלתי נפרד מסל המוצרים אותו אנחנו מציעים ללקוחותינו. פיקוח אדריכלי הוא תהליך חיוני עבור כל יזם המבקש לממש פרויקט בנייה בהצלחה. תהליך זה כולל ליווי מתמשך של הפרויקט משלב התכנון ועד לסיומו, במטרה לוודא כי כל העבודות מתבצעות בהתאם לתוכניות, התקנים והתקציב שנקבעו.

סטודיו 180 - הקמעונאות עושה קאמבק - - חוויות לקוח ייחודיות FASHION ICON -

הקמעונאות עושה קאמבק

כמי שמתכננים שטחי מסחר ב-17 שנים האחרונות גם אנחנו תמיד מחפשים את הדבר הבא עבור לקוחותינו לדעתנו בסטודיו 180 השנה יותר מתמיד שטחי המסחר הפיזיים חווים תחייה מחודשת. אנשים רוצים לחוות ליהנות להתרגש מחדש הקונים חוזרים בשקיקה לחנויות , ומחפשים את החוויות המוחשיות.

דילוג לתוכן