הבלוג של 180

גננות על מגש - בונסאי - פרויקט של סטודיו 180

גננות על מגש - בונסאי

מסעדת "בונסאי" מטפחת צמחים ולקוחות – סיפורו של עיצוב

מעשה ביזם, שהחליט להקים מסעדה איכותית באזור כרמיאל . היזם ניגש לעניין ברצינות יתרה,  והשכיל להקיף את עצמו בבעלי המקצוע הנכונים והטובים ביותר -  מייעוץ קולינארי ועד חב' מיתוג ועיצוב. אנו הופקדנו על עיצוב המסעדה.

ההתייחסות הראשונית לטעמים

התחלנו את הקונספט מתוך רצון להפוך את המסעדה כמקום עלייה לרגל לאזור כרמיאל,  אשר כולל אוכלוסייה מגוונת, ובכך כמו בכל עסק שאנו מייצרים ומעצבים לאפשר ליזם המשקיע את מיטב כספו, תנאים אופטימליים להצלחת הפרויקט. ההתייחסות הראשונית של היזם היא לטעמים: חריף, מתוק, ניגודיות, המון תבלינים, ריח ספייס באוויר. האווירה: צעירה וכיפית, מקום עלייה לרגל, צבעוניות, מקום לא סטרילי מדי, שאנשים לא יחששו.

הטיפוח

הרעיון הכללי היה מטבח אסייתי, ומתוכו הגענו לרעיון של "גננות על מגש"- שפירושו בונסאי,

ביפנית: אמנות גידול עצים וצמחים בשיטה השומרת את הצמח ננסי ע"י גיזום קפדני של שורשיו וענפיו. פיתוח הבונסאי הוא אמנות יפנית עתיקה שהתחילה  לפני כ-2000 שנה, ומטרתה ליצור צורות אסתטיות נעימות, ולחקות את נופי הטבע ביפן. הבונסאי זקוק לטיפול רב  ומתמיד. 

יש המאמינים כי התפתחותו של הבונסאי זהה להתפתחותו של אדם, ליכולתו להכות שורשים ולהבנתו את דרך חייו.


כמו בגידול הבונסאי, יצאנו מתוך נקודת הנחה שמסעדה מקצועית חייבת לקיים טיפוח וטיפול אישי ומסור בלקוחות המסעדה.  ברור לנו כי על מנת לנטוע שורשים בלבם ולשמרם (את הלקוחות) עלינו להשקיע בכל פרט ובכל עת. הבונסאי היווה עבורנו השראה,  וסביבו בנינו את סיפור המסעדה ממיטב החומרים (עליהם אפרט בהמשך), הטעמים, הצבעים והניחוחות האסיאתיים.

על מנת שהלקוחות יוכלו לעמוד על טיבם של מרבית ענפי הבונסאי המליץ היועץ הקולינארי על תפריט ה-sharing - מספר מנות שיוגשו למרכז השולחן, כך שיוכלו להעצים את החוויה הקולינארית שיעברו הלקוחות במסעדה.

הזמנה ממסכי מגע

הירידה לפרטים בעיצוב המסעדה תורמת ומעצימה את החוויה. מבחירת החומרים דרך הצבעוניות, הטקסטורות של רוב פרטי הנגרות לקוחים מן הבמבוק, שבכות העץ התלויות מן התקרה ויוצרות "קצב" אסייתי, גופי התאורה ש"חותכים" את השכבות מעצימים את אותו קצב וצורתם נגזרת גם היא מהפשטה של בונסאי. קיר גרפיקה הנמצא לאורך כל המסעדה, מספר גם הוא את הסיפור האסייתי על הקיר כולו, שמעוצב בצורה של שתי וערב שאינה נראית לעין.


בחלל המסעדה ממוקמים מסכי מגע שמהם ניתן להזמין מנות, לשחק משחקים ולראות את ההכנה של המנה שהזמנת יוצאת לדרך, מרגע הזמנתה ועד סופה, דבר המוסיף לחוויות ההתרחשות, לשואו של הכנת האוכל. חשוב לציין, כי  האוכל האסייתי הוא אוכל שנעשה בדיוק רב ועל כן ישנו עניין רב בהסתכלות על ההכנה של המנה עצמה.


בחרנו לייצר בר (אור) ישיבה ארוך מעליו עוברות שלוש "מחיצות" הדומות לאות ח' ומייצרות את האינטימיות והחלוקה בין הזוגות לרביעיות היושבים על הבר. ניתן להזיז את המחיצות לפי הצורך. על יחידות נגרות אלו מגישים את המנות, הבר גם חוצץ בין שולחנות הזוגות לרביעיות ומאותה סיבה של יצירת אינטימיות והעצמת חוויית הלקוח.

השראת הדי.ג'י.

החיפוי העליון של הבר נוצר מאבן שיש בשם אוניקס ירוק, ליצירת חוויה של גינה וצמחיה. גם חומרי החיפוי האחרים נבחרו בקפידה, כגון שימוש בפורנרים ופורמאיקות דמויות במבוק או אגוז אפריקאי והכול על משטח בטון מוחלק ירקרק וצרוב, כקונטרסט לכלל החוויה המתרחשת מעליו.

הבר של המסעדה אינו מתפקד כבר ישיבה אלא כבר שרות משקאות והכנת סושי בלבד, לכן הרשנו לעצמנו לדמות אותו לעמדת די.ג'י. השולטת על המסעדה כמו במועדון, ומאחוריו מצוי המטבח המופרד בזכוכית שקופה והופכת אותו למעין מטבח פתוח, המעיד על איכות המנות במקום.


בגדול המסעדה מעבירה חוויה אחרת. באי המסעדה נהנים בבונסאי למשך שעתיים, ומרגישים כמו בסרט מדע בדיוני תלת מימדי בקולנוע שמערב את 5 החושים. כאמור, היום הקהל היוצא למסעדה  מעבר לחוויה הקולינארית, מבקש גם ליהנות מהחוויה הכללית. אפשר פשוט להישאר בבית או להזמין טייק אווי.

פוסטים נוספים

מאמר - המגמות המובילות בתכנון ועיצוב מרפאות אסתטיקה רפואית לשנת 2025 - סטודיו 180

המגמות המובילות בתכנון ועיצוב מרפאות אסתטיקה רפואית לשנת 2025

ככל שאנו מתקרבים לשנת 2025, העיצוב של מרפאות אסתטיקה רפואית מתפתח במהירות, התחום כולו מונע על ידי חדשנות, טכנולוגיה ודגש הולך וגובר על חווית המטופל. עבור יזמים ורופאים שמתכננים לפתוח מרפאות בשנה הקרובה, הישארות בקדמת הבמה היא הכרחית ולכן חשוב ליישם את המגמות הללו ליצירת מרחבים המיטיבים עם המטופלים תוך שיפור היעילות התפעולית. אנו בסטודיו 180 ניתן במאמר זה מבט מקיף על המגמות המובילות לתחום התכנון והעיצוב מרפאות. חלק מהמגמות חדשות וחלקן נשארות עימנו משנת 2024.

חנויות הביוטי החדשות - העתיד של חנויות היופי סטודיו 180

העתיד של חנויות היופי

תעשיית היופי חווה שינוי לכיוון קיימות, מכיוון שגם הצרכנים וגם המותגים הופכים ליותר ויותר מודעים לסביבה. מהאריזה ועד עיצוב ותכנון החנות, ההתמקדות היא בהפחתת ההשפעה הסביבתית תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של אסתטיקה וחווית לקוח. כחברת תכנון ועיצוב מסחרי המתמחה במגמה זו, אנו מאמינים שהעתיד של חנויות היופי טמון באימוץ חומרים ממוחזרים, מוצרים הניתנים למילוי חוזר ותפיסה של כלכלה מעגלית.

מדריך הזכיינות בניית רשת מתגמלת - מטעם סטודיו 180

מדריך הזכיינות

זכיינות היא דרך דינמית ויעילה להרחיב את העסק שלכם, ומציעה את ההזדמנות לבנות רשת עצומה תוך שמירה על מהות המותג שלכם סטודיו 180 בבעלות אלונה בכר ואייל רטנר מתמחים בתכנון ועיצוב של רשתות זכיינות הן בתחום המזון והן במגזרי היופי והלייף סטייל, ( בין לקוחותינו :ג'יימס ריצ'ארדסון, שופרסל, מאיר אדוני, גידרון, המאפה הצרפתי , אספרסו קלאב ועוד.) ממקור ראשון בכוח הטרנספורמציה של רשת זכיינות מובנית היטב. מדריך זה נועד לספק לכם את השלבים והשיקולים החיוניים לבניית רשת זכיינות מצליחה ומתגמלת.

דילוג לתוכן