האוכל בסביבות אלה הוא ללא ספק מהזן ה"מהיר", שנועדנו לצרוך אותו כדלק בלבד כדי שנוכל להמשיך בחיינו העמוסים. עם זאת, בחיינו האישיים והמקצועיים כאחד, מערכת היחסים שלנו עם אוכל התפתחה. כעת אנו מודעים יותר לתזונה שלנו להשפעה שיש לה על הבריאות הגופנית לטווח ארוך. החשיבות של להאט וליהנות אחד מחברתו של זה. בהקשר זה, חווית האוכל הקהילתית יכולה להשפיע לטובה גם על הרווחה הנפשית.
קפטריית העובדים בקריית עתידים למעשה בכלל לא מתוכננת כקפיטריה אלא כ'פוד קורט' שלם הכולל בר של 22 מ"ר המתוכנן לתפקד ולהאכיל שני מטוסי ג'מבו , למעשה המגדל כולל 22 קומות, שאותם יש להאכיל בשעה מסוימת ביום בו יורדים כל העובדים לארוחת הצהריים. קראנו לפרויקט פיקניק מבלי לצאת מן המגדל וזאת בשל שולחנות הפיקניק של קק"ל שלקחנו מהם השראה ונתנו להם את התרגום העיצובי שלנו לכך הוספנו שלל מקומות ישיבה מסוגים שונים על מנת שכל מי שמגיע בכל יום נתון יוכל לבחור בסוג שונה של ישיבה כך יוכלו העובדים לבחור באיזה איזור נוח להם לאכול ביום נתון.
יותר מסתם ארוחה
והיום על מנת לתת מענה לחדרי האוכל החדשים אחת השאלות הרבות שנשאלות:
"מהם הגורמים שעשויים לעודד אנשים לאכול בריא יותר?" הפרויקטים החדשים שאנו בסטודיו 180 מתכננים עבורם לשנים הבאות קדימה מציגים מגוון אפשרויות לסעודה כמעט לכל תרחיש, כיום מקומות העבודה מבינים כי על מנת לתת לעובדיהם את הטוב ביותר יש לאפשר אפשרויות שונים כגוו: פופ-אפ אוכל רחוב עולמי, קונדיטוריה ושוק אקספרס לעובדים בדרכים.
סוג זה של גיוון יכול לספק לעובדים תחושה של הפתעה וגילוי, של חינוך ומעורבות. מחקרים הראו שאפילו בקרב צרכנים שאינם רגילים לאכול בריא, אנשים יבחרו באפשרויות הבריאות יותר כאשר יוצגו להם שקיפות מרכיבים ועובדות מוקדמות על שיטות המקור של המזון ונקודת המוצא. מוסדות מסוימים משתמשים בגישה של "כלכלה התנהגותית" כדי לעודד את העובדים לבחור מזון בריא יותר על ידי מתן הנחות לבחירות מזינות יותר.
אם אכן אוכל הוא המחבר הגדול, אז חוויות חדשות בשירותי מזון פנימיות נועדו לשמור על קהילה של עובדים בריאה, מעורבת וסקרנית כל הזמן .
הבטחת מגוון אפשרויות מזון אותנטיות מדברת גם על הדגש של ארגונים אלה על יצירת סביבות תכליתיות ושוויוניות לכולם. בארגון אחר שאיתו אנו עובדים מאמצים עובדה זו על ידי כך שהם מציעים מגוון של מאכלים שנועדו לשקף את השטיח התרבותי והאתני שמסתובבים באולמות ובשטחים של מוסדותיהם מדי יום.
כמו כן הוספת ערכי החברה בחדר האוכל בצורה גלויה וסמויה כמו כיורי חביות שטיםת הידיים שתכננו לחברת יוניליוור למעשה כל כיור הוא בעצם חבית המסמלת מותג מסוים מחברת יוניליוור לדוגמא: המיונז המפורסם של הלמנס.
גם כאן חשבנו על רווחת העובדים ע"י פתיחת פאטיו ירוק במרכז חלל חדר האוכל.
לסיכום כאשר אנו ניגשים לתכנן קפיטריה אנו לוקחים בחשבון מס' פרמטרים מרכזיים כגון ערכי החברה ושילובם באופן אורגני בתכנון ועיצוב הפרויקט, פונקציונאליות וחוויה.