הבלוג של 180

מאמר מקצועי - יותר מסתם ארוחה - סטודיו 180

יותר מסתם ארוחה: עיצוב שירותי מזון המתמקד ברווחה ובקהילה

כשמדובר בקפיטריה לסביבת עבודה האסוציאציות שאנשים חושבים לעצמם יכולות להיות פחות אידיאליות, מחשבות כגון :לא סניטרי, צפוף, כאוטי - בעצם כל התכונות שאנו מעצבים מקצועיים (וצרכנים) יודעים להימנע מהם.

האוכל בסביבות אלה הוא ללא ספק מהזן ה"מהיר", שנועדנו לצרוך אותו כדלק בלבד כדי שנוכל להמשיך בחיינו העמוסים. עם זאת, בחיינו האישיים והמקצועיים כאחד, מערכת היחסים שלנו עם אוכל התפתחה. כעת אנו מודעים יותר לתזונה שלנו להשפעה שיש לה על הבריאות הגופנית לטווח ארוך. החשיבות של להאט וליהנות אחד מחברתו של זה. בהקשר זה, חווית האוכל הקהילתית יכולה להשפיע לטובה גם על הרווחה הנפשית.

קפטריית העובדים בקריית עתידים למעשה בכלל לא מתוכננת כקפיטריה אלא כ'פוד קורט' שלם הכולל בר של 22 מ"ר המתוכנן לתפקד ולהאכיל שני מטוסי ג'מבו , למעשה המגדל כולל 22 קומות, שאותם יש להאכיל בשעה מסוימת ביום בו יורדים כל העובדים לארוחת הצהריים. קראנו לפרויקט פיקניק מבלי לצאת מן המגדל וזאת בשל שולחנות הפיקניק של קק"ל שלקחנו מהם השראה ונתנו להם את התרגום העיצובי שלנו לכך הוספנו שלל מקומות ישיבה מסוגים שונים על מנת שכל מי שמגיע בכל יום נתון יוכל לבחור בסוג שונה של ישיבה כך יוכלו העובדים לבחור באיזה איזור נוח להם לאכול ביום נתון.

יותר מסתם ארוחה - סטודיו 180

יותר מסתם ארוחה

והיום על מנת לתת מענה לחדרי האוכל החדשים אחת השאלות  הרבות שנשאלות:

"מהם הגורמים שעשויים לעודד אנשים לאכול בריא יותר?" הפרויקטים החדשים שאנו בסטודיו 180 מתכננים עבורם לשנים הבאות קדימה מציגים מגוון אפשרויות לסעודה כמעט לכל תרחיש, כיום מקומות העבודה מבינים כי על מנת לתת לעובדיהם את הטוב ביותר יש לאפשר אפשרויות שונים כגוו: פופ-אפ אוכל רחוב עולמי, קונדיטוריה ושוק אקספרס לעובדים בדרכים.

סוג זה של גיוון יכול לספק לעובדים תחושה של הפתעה וגילוי, של חינוך ומעורבות. מחקרים הראו שאפילו בקרב צרכנים שאינם רגילים לאכול בריא, אנשים יבחרו באפשרויות הבריאות יותר כאשר יוצגו להם שקיפות מרכיבים ועובדות מוקדמות על שיטות המקור של המזון ונקודת המוצא. מוסדות מסוימים משתמשים בגישה של "כלכלה התנהגותית" כדי לעודד את העובדים לבחור מזון בריא יותר על ידי מתן הנחות לבחירות מזינות יותר.

מאמר - יותר מסתם ארוחה - סטודיו 180

אם אכן אוכל הוא המחבר הגדול, אז חוויות חדשות בשירותי מזון פנימיות נועדו לשמור על קהילה של עובדים בריאה, מעורבת וסקרנית כל הזמן .

הבטחת מגוון אפשרויות מזון אותנטיות מדברת גם על הדגש של ארגונים אלה על יצירת סביבות תכליתיות ושוויוניות לכולם. בארגון אחר שאיתו אנו עובדים מאמצים עובדה זו על ידי כך שהם מציעים מגוון של מאכלים שנועדו לשקף את השטיח התרבותי והאתני שמסתובבים באולמות ובשטחים של מוסדותיהם מדי יום.

כמו כן הוספת ערכי החברה בחדר האוכל בצורה גלויה וסמויה כמו כיורי חביות שטיםת הידיים שתכננו לחברת יוניליוור למעשה כל כיור הוא בעצם חבית המסמלת מותג מסוים מחברת יוניליוור לדוגמא: המיונז המפורסם של הלמנס.

יותר מסתם ארוחה מטעם סטודיו 180

גם כאן חשבנו על רווחת העובדים ע"י פתיחת פאטיו ירוק במרכז חלל חדר האוכל.

לסיכום כאשר אנו ניגשים לתכנן קפיטריה אנו לוקחים בחשבון מס' פרמטרים מרכזיים כגון ערכי החברה ושילובם באופן אורגני בתכנון ועיצוב הפרויקט, פונקציונאליות וחוויה.

פוסטים נוספים

מאמר - המגמות המובילות בתכנון ועיצוב מרפאות אסתטיקה רפואית לשנת 2025 - סטודיו 180

המגמות המובילות בתכנון ועיצוב מרפאות אסתטיקה רפואית לשנת 2025

ככל שאנו מתקרבים לשנת 2025, העיצוב של מרפאות אסתטיקה רפואית מתפתח במהירות, התחום כולו מונע על ידי חדשנות, טכנולוגיה ודגש הולך וגובר על חווית המטופל. עבור יזמים ורופאים שמתכננים לפתוח מרפאות בשנה הקרובה, הישארות בקדמת הבמה היא הכרחית ולכן חשוב ליישם את המגמות הללו ליצירת מרחבים המיטיבים עם המטופלים תוך שיפור היעילות התפעולית. אנו בסטודיו 180 ניתן במאמר זה מבט מקיף על המגמות המובילות לתחום התכנון והעיצוב מרפאות. חלק מהמגמות חדשות וחלקן נשארות עימנו משנת 2024.

חנויות הביוטי החדשות - העתיד של חנויות היופי סטודיו 180

העתיד של חנויות היופי

תעשיית היופי חווה שינוי לכיוון קיימות, מכיוון שגם הצרכנים וגם המותגים הופכים ליותר ויותר מודעים לסביבה. מהאריזה ועד עיצוב ותכנון החנות, ההתמקדות היא בהפחתת ההשפעה הסביבתית תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של אסתטיקה וחווית לקוח. כחברת תכנון ועיצוב מסחרי המתמחה במגמה זו, אנו מאמינים שהעתיד של חנויות היופי טמון באימוץ חומרים ממוחזרים, מוצרים הניתנים למילוי חוזר ותפיסה של כלכלה מעגלית.

מדריך הזכיינות בניית רשת מתגמלת - מטעם סטודיו 180

מדריך הזכיינות

זכיינות היא דרך דינמית ויעילה להרחיב את העסק שלכם, ומציעה את ההזדמנות לבנות רשת עצומה תוך שמירה על מהות המותג שלכם סטודיו 180 בבעלות אלונה בכר ואייל רטנר מתמחים בתכנון ועיצוב של רשתות זכיינות הן בתחום המזון והן במגזרי היופי והלייף סטייל, ( בין לקוחותינו :ג'יימס ריצ'ארדסון, שופרסל, מאיר אדוני, גידרון, המאפה הצרפתי , אספרסו קלאב ועוד.) ממקור ראשון בכוח הטרנספורמציה של רשת זכיינות מובנית היטב. מדריך זה נועד לספק לכם את השלבים והשיקולים החיוניים לבניית רשת זכיינות מצליחה ומתגמלת.

דילוג לתוכן