הבלוג של 180

גננות על מגש - בונסאי - פרויקט של סטודיו 180

גננות על מגש - בונסאי

מסעדת "בונסאי" מטפחת צמחים ולקוחות – סיפורו של עיצוב

מעשה ביזם, שהחליט להקים מסעדה איכותית באזור כרמיאל . היזם ניגש לעניין ברצינות יתרה,  והשכיל להקיף את עצמו בבעלי המקצוע הנכונים והטובים ביותר -  מייעוץ קולינארי ועד חב' מיתוג ועיצוב. אנו הופקדנו על עיצוב המסעדה.

ההתייחסות הראשונית לטעמים

התחלנו את הקונספט מתוך רצון להפוך את המסעדה כמקום עלייה לרגל לאזור כרמיאל,  אשר כולל אוכלוסייה מגוונת, ובכך כמו בכל עסק שאנו מייצרים ומעצבים לאפשר ליזם המשקיע את מיטב כספו, תנאים אופטימליים להצלחת הפרויקט. ההתייחסות הראשונית של היזם היא לטעמים: חריף, מתוק, ניגודיות, המון תבלינים, ריח ספייס באוויר. האווירה: צעירה וכיפית, מקום עלייה לרגל, צבעוניות, מקום לא סטרילי מדי, שאנשים לא יחששו.

הטיפוח

הרעיון הכללי היה מטבח אסייתי, ומתוכו הגענו לרעיון של "גננות על מגש"- שפירושו בונסאי,

ביפנית: אמנות גידול עצים וצמחים בשיטה השומרת את הצמח ננסי ע"י גיזום קפדני של שורשיו וענפיו. פיתוח הבונסאי הוא אמנות יפנית עתיקה שהתחילה  לפני כ-2000 שנה, ומטרתה ליצור צורות אסתטיות נעימות, ולחקות את נופי הטבע ביפן. הבונסאי זקוק לטיפול רב  ומתמיד. 

יש המאמינים כי התפתחותו של הבונסאי זהה להתפתחותו של אדם, ליכולתו להכות שורשים ולהבנתו את דרך חייו.


כמו בגידול הבונסאי, יצאנו מתוך נקודת הנחה שמסעדה מקצועית חייבת לקיים טיפוח וטיפול אישי ומסור בלקוחות המסעדה.  ברור לנו כי על מנת לנטוע שורשים בלבם ולשמרם (את הלקוחות) עלינו להשקיע בכל פרט ובכל עת. הבונסאי היווה עבורנו השראה,  וסביבו בנינו את סיפור המסעדה ממיטב החומרים (עליהם אפרט בהמשך), הטעמים, הצבעים והניחוחות האסיאתיים.

על מנת שהלקוחות יוכלו לעמוד על טיבם של מרבית ענפי הבונסאי המליץ היועץ הקולינארי על תפריט ה-sharing - מספר מנות שיוגשו למרכז השולחן, כך שיוכלו להעצים את החוויה הקולינארית שיעברו הלקוחות במסעדה.

הזמנה ממסכי מגע

הירידה לפרטים בעיצוב המסעדה תורמת ומעצימה את החוויה. מבחירת החומרים דרך הצבעוניות, הטקסטורות של רוב פרטי הנגרות לקוחים מן הבמבוק, שבכות העץ התלויות מן התקרה ויוצרות "קצב" אסייתי, גופי התאורה ש"חותכים" את השכבות מעצימים את אותו קצב וצורתם נגזרת גם היא מהפשטה של בונסאי. קיר גרפיקה הנמצא לאורך כל המסעדה, מספר גם הוא את הסיפור האסייתי על הקיר כולו, שמעוצב בצורה של שתי וערב שאינה נראית לעין.


בחלל המסעדה ממוקמים מסכי מגע שמהם ניתן להזמין מנות, לשחק משחקים ולראות את ההכנה של המנה שהזמנת יוצאת לדרך, מרגע הזמנתה ועד סופה, דבר המוסיף לחוויות ההתרחשות, לשואו של הכנת האוכל. חשוב לציין, כי  האוכל האסייתי הוא אוכל שנעשה בדיוק רב ועל כן ישנו עניין רב בהסתכלות על ההכנה של המנה עצמה.


בחרנו לייצר בר (אור) ישיבה ארוך מעליו עוברות שלוש "מחיצות" הדומות לאות ח' ומייצרות את האינטימיות והחלוקה בין הזוגות לרביעיות היושבים על הבר. ניתן להזיז את המחיצות לפי הצורך. על יחידות נגרות אלו מגישים את המנות, הבר גם חוצץ בין שולחנות הזוגות לרביעיות ומאותה סיבה של יצירת אינטימיות והעצמת חוויית הלקוח.

השראת הדי.ג'י.

החיפוי העליון של הבר נוצר מאבן שיש בשם אוניקס ירוק, ליצירת חוויה של גינה וצמחיה. גם חומרי החיפוי האחרים נבחרו בקפידה, כגון שימוש בפורנרים ופורמאיקות דמויות במבוק או אגוז אפריקאי והכול על משטח בטון מוחלק ירקרק וצרוב, כקונטרסט לכלל החוויה המתרחשת מעליו.

הבר של המסעדה אינו מתפקד כבר ישיבה אלא כבר שרות משקאות והכנת סושי בלבד, לכן הרשנו לעצמנו לדמות אותו לעמדת די.ג'י. השולטת על המסעדה כמו במועדון, ומאחוריו מצוי המטבח המופרד בזכוכית שקופה והופכת אותו למעין מטבח פתוח, המעיד על איכות המנות במקום.


בגדול המסעדה מעבירה חוויה אחרת. באי המסעדה נהנים בבונסאי למשך שעתיים, ומרגישים כמו בסרט מדע בדיוני תלת מימדי בקולנוע שמערב את 5 החושים. כאמור, היום הקהל היוצא למסעדה  מעבר לחוויה הקולינארית, מבקש גם ליהנות מהחוויה הכללית. אפשר פשוט להישאר בבית או להזמין טייק אווי.

פוסטים נוספים

חיזוי מגמות עתידיות בעיצוב בתי קפה- מבט אל עיצוב פנים ואיזור ישיבה , תכנון ושימוש בחומרים ברי קיימא - סטודיו 180

חיזוי מגמות עתידיות בעיצוב בתי קפה: הסתגלות להתנהגות והעדפות צרכנים מתפתחות

ככל שעולם האירוח ממשיך להתפתח, בעלי בתי קפה ומעצבים חייבים להישאר בקדמת העקומה כדי לענות על הצרכים וההעדפות המשתנות של לקוחותיהם. מיד נמנה את המגמות העתידיות בעיצוב בתי קפה, לצפות שינויים בהתנהגות והעדפות הצרכנים, ונספק תובנות ליצירת חללי בית קפה חדשניים ומרתקים.

מאמר - המדריך המלא והמקיף לתכנון ועיצוב מסעדת כוכבי מישלן - סטודיו 180

המדריך המלא והמקיף לתכנון ועיצוב מסעדת כוכבי מישלן

היציאה למסע פתיחת מסעדת כוכבי מישלן דורשת תכנון קפדני, התמסרות שאין שניה לה למצוינות והבנה עמוקה של הסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם הקולינריה. מדריך זה נועד לספק למסעדנים מפת דרכים מקיפה לתכנון ועיצוב מוסד אוכל אשר לא רק עומד אלא עולה על הקריטריונים הקפדניים שנקבעו במדריך מישלן.

מאמר - עיצוב הבראסרי המושלם טיפים לעיצוב פנים למסעדנים - סטודיו 180

עיצוב הבראסרי המושלם: טיפים לעיצוב פנים למסעדנים

כמובן שלפני הכל חשוב לתכנן מערכת הפעלה פונקציונאלית לעסק ורק לאחר מכן לרדת לפרטי העיצוב ולקונספט העיצובי ועל כך נרחיב בהמשך.

דילוג לתוכן